Canalele de recrutare în turism sunt fie portalurile clasice de joburi, fie recomandările și firmele de recrutare. Pentru fiecare dintre ele există pro și contra.
Portalurile: costurile directe (anunțuri și credite pentru vizualizare de CV-uri) nu sunt mici, însă agențiile vor avea mulți aplicanți. Costurile indirecte sunt mari: sortare de CV-uri, programare interviuri, interviurile propriu-zise, obținerea de referințe (timp și bani pierduți prin alocarea uneia sau mai multor persoane). Cel mai negativ este însă efectul de time-consuming, pentru că aplicanții nu sunt decât în procent de 10% cu aplicabilitate imediată pe jobul cerut.
Recomandările: nu sunt obiective, dar nu au costuri directe.
Firmele de recrutare: multe dintre ele aplică costuri directe egale cu totalul costurilor directe și indirecte ale celorlalte două canale. Dacă ajungem la concluzia că firma de recrutare este soluția potrivită pentru agenția mea de turism, atunci trebuie cu siguranță să o alegem pe cea mai bună pentru tipul de industrie și de afacere pe care-l reprezint.
O agenție de recutare de niță, în speță turism, va avea întotdeauna: baza de date potrivită (nu creată ad-hoc pentru acel contract cu agenția de turism, ci creată în timp), specialiștii care pot testa cunoștințe ți aptitudini direct legate de poziția căutată (sisteme de rezervări, destinații, vânzare de produse turistice), networking-ul deja creat – ceea ce ajută la selecția potrivită a candidaților, înțelegerea responsabilităților postului. Faptul că poți vorbi aceeași limbă cu furnizorul tău de servicii este cel mai important lucru: te vei face înțeles și vei primi serviciul/ produsul potrivit.

RTT oferă servicii de recrutare exclusiv pentru piața turistică. Asta înseamnă că suntem o alternativă profesionistă a portalurilor de joburi și CV-uri din România, pentru că menirea noastră este să înțelegem nevoia agenției, să o consiliem chiar dacă cerințele ei nu sunt echivalente cu oferta pieței și să oferim un produs final: angajatul care să îndeplinească condițiile cerute, să se adapteze mediului de lucru viitor, să-l pregătim la capitolele în care nu excelează, dacă angajatorul dorește să investească în el.
Până acum RTT a derulat proiecte de recrutare pentru rețele de agenții din România, pentru agenții mici de turism, pentru agenții tur operatoare. De curând am finalizat un contract cu un prim wholesaler internațional care a decis să îți deschidă centru operațional în România. Pentru că personalul, de bună calitate, a fost livrat la timp și în condiții optime, suntem convinși că acest proiect va deveni o bună carte de vizită pentru România. Țara noastră a fost aleasă pentru derularea acestui proiect, în detrimentul altor țări, mult mai ieftine ca forță de muncă (India, Filipine, China, Thailanda).
Detalii pe www.recrutare-turism.ro