De ce ANAT recomandă să achiziţionați vacanța de la o agenție de turism?

Written by

Primim de la Asociația Natională a Agențiilor de Turism:

Unele dintre cele mai importante activitati ale ANAT, in 2011,  s-au referit la consiliere juridica, lobby pe langa ministerul de resort pentru initiative legislative(legea turismului si preluarea bunelor practici la nivel european), organizare de evenimente pentru educarea si constientizarea opiniei publice, eforturi ale organizatiei de a pastra un mediu de afaceri sanatos in industria turistica (atentionari ale membrilor cu privire la practici incorecte).

ANAT a continuat derularea campaniilor de informare a turistilor si in anul 2011. Stirile, reportajele, aparitile publice, comunicatele si conferintele de presa, au fost tot atatea prilejuri de a prezenta argumentele pentru care este preferabila achizitionarea unei vacante prin intermediul unei agentii de turism versus rezervarea pe cont propriu.

2011 a fost un an in care ne-am confruntat cu prima situatie majora care a pus intr-o situatie defavorabila turistii, ca urmare a incapacitatii de plata a agentiei Premium Holidays, moment in care ANAT a asigurat coordonarea repatrierii celor peste 1000 turisti afectati. In acest context, ANAT solicita ferm MDRT, actualizarea legislatiei in acest sens, conform cu legislatia europeana.

“ O 9atitudine in turism” a insemnat si o ampla campanie de curatenie pe piata agentiillor de turism, pe care o derulam atat in interiorul organizatiei, cat si in afara ei, unde inca ne confruntam cu situatii de frauda, favorizate de legislatia permisiva din Romania.

Această prezentare necesită JavaScript.

Declaratie Corina Martin: “Vom continua sa oferim turistilor informatii importante, de mare utilitate in decizia de cumparare a unei vacante. Dorim sa incurajam turistii sa se adreseze agentiilor de turism marca ANAT atunci cand vor sa petreaca o vacanta fara griji, pentru ca astfel castiga un avocat personal, in persoana propriului consultant de travel. Preturile obtinute prin agentii pentru intreg pachetul de servicii vor fi intodeauna mai mici decat oricare altele. O agentie de turism nu castiga din comisioane de la clienti, ci aduce economii clientilor sai, pentru ca agentia are in spate contracte si discounturi de volum obtinute de la unitatile hoteliere si de la prestatorii de servicii, lucru care se constituie ca un avantaj net in buzunarul clientului. O vacanta achizitionata direct de la receptia unui hotel sau de pe internet, va fi in medie cu 20% mai scumpa decat cea achizitionata prin agentie, la care se adauga beneficiul, deloc neglijabil, de a nu-ti face griji suplimentare in legatura cu derularea vacantei tale. Fara un agent de turism, esti pe cont propriu.”